Czy grille Napoleon zdominują światowy rynek grillowy.

Początki Wolf Steel

Zaczęło się prozaicznie jak  niemal w każdej  historii  amerykańskiego sukcesu w 1976 roku. Pan Wolfgang Schroeter zatrudniony w  Barrie w w fabryce metalowej  Prodomax Automation  jako narzędziowiec otrzymał pewnego dnia layoff (zwolnienie) z racji redukcji zatrudnienia. Fabryka przechodziła proces automatyzacji linii technologicznych, a rentowność przedsiębiorstwa wymagała ograniczanie do minimum siły roboczej. W rodzinnej wiosce  Utopia o populacji 100 – osób  w regionie Essa na południowy zachód od miasta Barrie, w przydomowym garażu bezrobotny Schroeter wiedziony pasją i inwencją, w obawie  wizji ciagłego bezrobocia,  założył mały warsztat metalowy, produkcyjny i usługowy. Warsztat metalowy wyposażył w elementarne narzędzia w tym   spawarkę, imadła, gilotyny do ciecia metalu.. Początkowo wyrabiał   balustrady  ze stali, tudzież inne przedmioty na zlecenia jednostkowe. Nie był to produkt ambitny i z nadzieją sukcesu. Ale warsztat w niedługim czasie zaczął produkować metalowe piece grzewcze na drewno i już w roku założenia wyprodukował trzy egzemplarze. Piece były z nowym designem dwu-drzwiczkowe, żeliwne. Warsztat rozrósł się do małej manufaktury o powierzchni około 304 m2, która została nazwana Wolf Steel (Wilk stali). W 1981 wprowadzono roku nazwę marki pieców  Napoleon, dosyć przewrotnie, niosącą w sobie moc i skojarzenia, w sukcesywnym zdobywaniu rynku odbiorców. Marka Napoleon odnosiła się do pieców  nowej generacji, w których po raz pierwszy w tej branży  użyto drzwiczek szklanych z materiału Pyroceramu (termiczna szklana ceramika). Rynek zareagował natychmiastowym popytem. Nikt nie przypuszczał o takim mega-sukcesie Pana Schroetera.

załozyciel Napoleona Schroeter

Nowe produkty manufaktury Schroetera.

W ramach poszerzania asortymentu produktów, trafionym produktem manufaktury stały się kominki, sztandarowy produkt Wolf Steel. Manufaktura wkrótce zdobyła miano   największego producenta kominków Ameryki Północnej. Domeną przedsiębiorstwa była jakość, nowe technologie, co w następstwie przełożyło się na popyt produktów marki Napoleon. Następnym produktem były grille  gazowe,  produkcja z roku na rok wzrastała w zawrotnym tempie.  Do 2010 roku przedsiębiorstwo rozrosło się w trzy główne filie o całkowitej powierzchni 43 664 m2. W dalszym ciągu głównym produktem stanowiły piece gazowe, które zdobyły opinię najlepszych pod względem parametrów technicznych, w tym wydajności energetycznej spalania. Przedsiębiorstwo Wolf Steel wytwarza obecnie około 16000 sztuk pieców  różnych  modeli,  co wg właściciela jednak  jest ciągle niedosytem. Firma inwestuje w badania nad nowymi technologiami. Zainwestowała sumę 250 tys dolarów  w nowe laboratorium badawcze w szkole wyższej George College w Toronto. Wprowadziła na rynek piece do spalania biomasy, mając świadomość, że w Ameryce rozwój tego wariantu spalania  posiada duży potencjał.
Firma Wolf Steel generuje sprzedaż około 100 mln dolarów rocznie. Jest kooperacją rodzinną. Współwłaścicielem i wiceprezesem  jest żona   Schroetera Ingrid. Wiceprezydentem  działu handlowo-administracyjnego jest syn Stephen absolwent szkoły handlowej, natomiast syn Chris z wykształcenia inżynier piastuje fotel wiceprezydenta działu operacyjno-produkcyjnego. Synowie od młodych lat pracowali w firmie, i niemalże w każdym dziale i jak przyznają w ponad wymiarowym czasie pracy. W myśl zasady pańskie oko konia tuczy, firma jest wnikliwie monitorowana przez założycieli i poniekąd w tej specyfice zarządzania tkwi sekret jej dynamicznego rozwoju.

Grille Napoleon
Każda plotka zawiera cząstkę prawdy. A w branży  grzewczej od dłuższego czasu krąży plotka, iż czegokolwiek Schroeter się dotknie,  zawsze przeistacza w niebywały sukces. Sukcesem są kominki, piece gazowe, teraz od 20-stu lat  grille gazowe.  Modele grilli Napoleon rzeczywiście wyróżniają się spośród innych, solidnym wykonaniem, wzornictwem, przemyślanym designem i ergonomią, na dodatek jest to inna technologia w generowaniu źródła ciepła, technologia Infra-red, polegająca na emisji podczerwieni. Modele są coraz bardziej doskonalone, a dynamika zmian na lepsze  jest pełna podziwu. Czy będzie przesadą, jeżeli w ocenie ekspertyzy światowej w dziedzinie grillowania, padnie stwierdzenie, grill Napoleon najlepszą marką grilli gazowych. Aktualnie popyt na grille Napoleona w Kanadzie i USA ciągle rośnie i wyprzedza pod względem wielkości sprzedaży inne marki.

Dynamiczny rozwój.
W 2008 firma Napoleon zdobyła standard ISO 9001, co świadczy o jakości prowadzenia  biznesu i jakości produktów. Posiada  365760.0  m2 powierzchni produkcyjnej. Subsydiuje  granty na badania i nowe technologie. Jest największym producentem w Ameryce Północnej produktów grzewczych: pieców, kominków na gaz i na drewno. Produkcja grilli restauracyjnych, domowych zyskuje miano najlepszych.
Zaangażowanie w produkcję produktów o najnowszej technologii, jak rzetelna dystrybucja, serwis, w każdym detalu, wyznacza przedsiębiorstwu wizję firmy najlepszej w swojej branży. Jak kiedyś w słynnym epizodzie historycznym  mądrość i ufność  w Napoleona zaowocowały podbojem połowy Europy, tak dzisiaj standardy firmy Napoleon skutecznie podbijają kawałek światowego rynku klienteli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *